קוסמטיקאית

קוסמטיקאית
מניקור וכן פדיקור אלו שני טיפולים שניתן לעשות גם בבית, אך כאשר הולכים למישהו מקצועי כמו קוסמטיקאית, הטיפול או העבודה היא סביר להניח איכותית יותר מהעבודה שאנו יכולים לבצע בעצמנו. כאשר מדברים על מניקור, מתכוונים להורדת עור יבש וסידור עם לק של כף היד וציפורניה. כאשר מדברים על פדיקור, מתכוונים להורדת עור יבש מכף הרגל וסידור ציפורני הרגליים. גם גברים לעיתים הולכים לטיפול מניקור וגם פדיקור אצל קוסמטיקאית, אלא שגברים יורידו או לא ישלבו איתו את שלב מריחת הלק ובניית הצפורניים. אבל טיפוח באופן כללי, הינו דבר שלא פוסח על גברים בימינו שגם משקיעים במראה ותחזוק הגוף לא פחות מנשים וגם מגיעים לטיפול קוסמטיקאית מדי פעם.
ישנם כמה שלבים בטיפולי פדיקור, מניקור:
1. ריכוך העור- באמצעות מריחה של חומר מיוחד או לחילופין, השריית הרגליים באם מדובר על פדיקור או הידיים באם מדובר על מניקור, במים חמים המכילים שמנים או מלחים.
2. טיפול בעור סביב הציפורן- דרך דחיפה אחורה של חלקים ספציפיים הצמודים לציפורן והסרתם של חלקי רקמה מתה. שלב זה של טיפולי פדיקור או מניקור, דורש מיומנות רבה. אם מבצעים את אותם טיפולי מניקור, פדיקור בבית כדאי לבצעם בזהירות בכדי לא לפצוע את אותו עור בריא שלא זקוק לטיפול והסרה. בנוסף, חשוב לא להסיר יותר מדי מהעור סביב הצפורן, בכדי לא לחשוף אותה לחדירת מזהמים שונים.
3. טיפול בציפורן עצמה- באמצעות קציצה וגזירה, והשלמת העיצוב בשיוף הציפורן בפצירה. השיוף נועד להבטיח שקצה הציפורן יהיה לא מתפצל ודוקר אלא חלק.
4. עיסוי כף היד - מניקור, או עיסוי כף הרגל- פדיקור, הינו השלב החותם את הטיפולים. בשלב זה מעבר לעיסוי גם עושים פילינג לכפות הידיים או הרגליים שלאחריו מורחים אותם בקרם לחות.
5. צביעה בלק וקישוט הצפורניים- נעשה בדרך כלל באם אותו טיפול מניקור, פדיקור, נעשה על נשים. זהו השלב בו אותה קוסמטיקאית שבחרתם, מקשטת את הצפורניים בחרוזים למינהם או בדוגמאות הנמרחות באמצעות לקה. למי שאין עניין בכך, אפשר לבקש מאותה קוסמטיקאית רק לחתום או לסיים במריחת לק מחזק שאינו נראה על צפורני הידיים או הרגליים.